Wycieczka do Krakowa

Wycieczka klas ósmych i siódmej rozpoczęła się od wizyty w Ojcowskim Parku Narodowym, gdzie podziwialiśmy Jaskinię Nietoperzową, dziedziniec przepięknego Zamku w Pieskowej Skale oraz Maczugę Herkulesa. Po spacerze Doliną Prądnika udaliśmy się do Krakowa. Zwiedzanie dawnej stolicy Polski rozpoczęliśmy od Kazimierza, jednej z najciekawszych dzielnic Krakowa i dawnej dzielnicy żydowskiej. Pani przewodnik przybliżyła nam historię tego miejsca, opowiedziała o losach Żydów mieszkających niegdyś w Krakowie. Następnie udaliśmy się na Wawel, gdzie przez wieki urzędowali polscy królowie. W Bazylice archikatedralnej Św.Stanisława i Św.Wacława zwiedziliśmy krypty z królewskimi grobami, zobaczyliśmy liczne dzieła sztuki i kaplice znajdujące się wewnątrz katedry, weszliśmy na wieżę z Dzwonem Zygmunta, podziwialiśmy renesansowy dziedziniec Zamku Królewskiego. Rynek główny to również moc zabytków takich jak Sukiennice, czy Kościół Mariacki, z którego wspólnie wysłuchaliśmy hejnału. Po krótkiej przerwie regeneracyjnej przeszliśmy przez Planty pod Bramę Floriańską oraz Barbakan. Ostatni dzień wycieczki to zabawa w największym parku rozrywki w Polsce – Energylandii. Po całodniowym szaleństwie wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Nad bezpieczeństwem przez cały czas czuwali opiekunowie: Anna Schütz, Grażyna Schmidt, Adrianna Neubauer oraz Łukasz Flisikowski.