Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4,5 i 6-letnich
(8:00–13:00 realizacja podstawy programowej)
7.00 – 8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, służące realizacji pomysłów dzieci.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe. Słuchanie utworów literatury dziecięcej.
|
8.00 – 8.20
|
Schodzenie się dzieci. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Organizacja zajęć dodatkowych. Ćwiczenia poranne. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Zajęcia z języka angielskiego i rytmiki.
|
8.20 – 8.30
|
Prace porządkowe. Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne w łazience.
|
8.30 – 9.00 | 8.30 (5,6, – latki); 9.00 ( 3,4 – latki) – Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
|
9.00 – 10.30
|
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego; rozwijanie aktywności dzieci w różnych sferach; zabawy swobodne dzieci.
|
10.30-11.30 | Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
|
11.30-12.00
|
Czynności samoobsługowe, obiad, drugie śniadanie. |
12.00-13.00 | Relaksacja, czas dobrowolnie zagospodarowany przez nauczyciela, ćwiczenia utrwalające wiadomości, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych.
|
13.00-14.00
|
Zajęcia dodatkowe (religia, tańce, logopedia, gimnastyka korekcyjna, kółka dodatkowe). Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, zabawy w kącikach zainteresowań.
|
14.00.14.20 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek.
|
14.20-16.00
|
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne z inicjatywy dzieci, gry edukacyjne i planszowe przy stolikach, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Zabawy na placu przedszkolnym.
|